Thursday, March 15, 2012

.::AYANG dah tak ada::.

Assalammualaikum

Masa kat kampung hari tu Abah ada cakap dekat mak, wan dah selamat kat sana dan kiter yang hidup nie jer belum tentu dekat mana, lagipun dia tak pernah meninggi suara, redha kan pemergiannya kerana kita semua milik Allah...Dan ustaz dari sekolah tahfiz malim nawar cakap, banyakkan bersabar, jangan meratapi jenazah sebab akan meyakitinya dan allah lebih menyayangi dia..

Masa hari pertama buat tahlil kawan pengajian abah ada nampak Allahyarham pulang dengan pakaian putih dan berjanggut.. Wallahu a'lam (Dan Allah Yang Maha Mengetahui)..


5/3/2012-Kemalangan berlaku di Kota Tinggi, Johor dan Allahyarham Muhammad Hazwan Bin Ahmad   menghembuskan nafasnya yang terakhir di tempat kejadian.

6/3/2012-Jenazah sampai di kampung halaman Kampar, Perak pada jam 7 pagi dan dikebumikan di tanah perkuburan tualang sekah pada jam 9 pagi dan harinie merupakan hari pertama dan terakhir ani cium ayang..mak nak pergi hantar ayang tapi maktih semua tak bagi..

11/3/2012- Bakal tunang allahyarham, Fazlina othman datang ke rumah keluarga allahyarham untuk pulangkan semua barang milik allahyarham yang ada dalam bonet kereta dengan sebahagian dari barang pertuanangan mereka.

13/3/2012- mak pergi WD untuk urusan hal tempat kerja allahyarham. mak cakap depa tunjuk kat mana ayang duduk, meja ayang...

dan sekarang..kami masih belum dapt lupakan allahyarham..Tenanglah roh mu disana wahai abangku, allah lebih menyayagimu... Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment