Friday, May 27, 2011

Tolong ingatkan saya...

@ini cerita bukan sal lagu anna raffali k@
Masa ngah belek-belek laci kiter t'jumpa buku masa belaja F.5 rasernya...Dulu masa sek ak suker giler baca novel tp skrg suka cuma dah xdak masa sgt n yg penting xdak pembekal..hahaha...Dulu mana x layannya kan dah kat library sekolah tu penuh novel jer kot..siap tukar-tukar ngan kawan-kawan g masa dulu...sapa yang kaki novel mst tau ayat kat bawah nie dr novel manakan......copy paste dr novel mana dah x ingat la pulak tapi kiter memang tersentuh bila baca ayat nie...huhu....

Layan jerk k...

Tolong ingatkan saya...
Andai saya terlupa Tuhan
Dalam kelapangan dan kesibukan
Dalam kesenangan dan kesusahan

Tolang ingatkan saya
Jangan jadi anak derhaka
Mak ayah dilupa jangan
Usah dilukai Hati dan perasaan

Tolong ingatkan saya
Supaya ingat pesan guru
Bukan sekadar peringatan
Tapi tarbiyah berpanjangan

Tolong ingatkan saya
Dengarlah dan bacalah Al-Quran
Tika radio penuh hiburan
Tika televisyen penuh hindustan

Tolong ingatkan saya
Dimana islam zahirku
Jika aurat didedahkan
Disingkat, diketatkan atau dijarangkan

Tolong ingatkan saya
Jadilah sahabat yang baik
sentiasa memberi peringatan
Sentiasa menerima teguran

Tolong ingatkan saya
kalau bercinta biarlah kerana Nya
Dalam memilih utamakan iman
Kelak ikatan dihindari syaitan

Tolong ingatkan saya
hidup ini satu kembara
kutiplah mutiara dalam perjalanan
Moga disana menjadi bekalan

Tolong ingatkan saya
Diri ini milik Yang Kuasa
kepada Nya jiwa diserahkan
Segalanya Dialah tumpuan

No comments:

Post a Comment