Thursday, July 14, 2011

~ KFC malaysia mohon maaf ~

 

Mesti semua dah tahu tentang isu video kfc yang dah tersebar kat youtube, ini adalah kenyataan yang dibuat oleh pihak KFC malaysia tentang isu ayam goreng tapak kasut dan  air lap + sos.  

Tapi pada pendapat saya ucapan maaf jer tak cukup untuk menyelesaikan perkara ini lagi pula sesiapa pun boleh ucapkan perkataan maaf.  

Sos + Air lap
 Ayam Goreng Tapak Kasut KFC

  Selalu nya apa yang kita buat pada orang lain akan jadi pada diri kita sendiri sama ada tunai di dunai atau di sana nanti, tapi harap-harap meraka yang melakukan perkara tak senonoh nie akan dapat pengajaran yang setimpal. 
Kita semua nak tunding jari kat kfc pun tak guna jugak  sebab ini masalah jiwa pekerja itu sendiri tapi kfc sendiri pasti terkesan juga, tak banyak mungkin sikit kerugian, cemuhan dan  ini  juga menunjukkan kelemahan dalam sistem pengurusan kakitangan restoran itu sendiri.

   Al-Quran dan Hadis menjadi rujukan dan panduan yang baik bagi menganalisis mengapa terdapat manusia   bertindak liar, kejam dan jahat. 

Dari Abu Hurairah r.a katanya, :Rasulullah SAW bersabda:
“Hai manusia! Sesungguhnya Allah itu baik. Dia tidak menerima sesuatu melainkan yang baik. Dan sesungguhnya Allah telah memerintahkan kepada orang-orang mukmin seperti yang diperintahkan-Nya kepada para Rasul.
Firman-Nya: 

“Wahai para rasul, Makanlah makanan yang baik-baik (halal) dan kerjakanlah amal soleh. Sesungguhnya Aku Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.” (al-Mukminun:51)
“Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah rezeki yang baik-baik yang telah kami rezekikan kepadamu…”(al-Baqarah:172)


Sumber hadis: Kredit to

No comments:

Post a Comment